podatkowe księgi
przychodów i rozchodów
Założenia współpracy
Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów – potocznie zwana KPiR lub PKPiR – jest narzędziem służącym do ewidencji osiąganych przychodów i ponoszonych kosztów. Dzięki tej ewidencji, podatnik jest stanie określić wysokość swoich zobowiązań podatkowych z tytułu podatku od osób fizycznych. KPiR służy również samemu przedsiębiorcy do podsumowania swojej działalności w ciągu roku – oceny osiągniętych dochodów lub poniesionych strat.
- sprawdzanie dokumentów pod względem formalnym i rachunkowym
- księgowanie zdarzeń gospodarczych w KPiR
- zestawienie obrotów i sald
- prowadzenie rejestru zakupu i sprzedaży vat
- prowadzenie ewidencji wyposażenia
- prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
- sporządzanie deklaracji podatkowych
- sporządzenie sprawozdania rocznego
- archiwizacja dokumentów w siedzibie firmy
- reprezentowanie Klienta przed U.S.i ZUS